Компанії модної індустрії зобов’язуються боротися зі зміною клімату

Хартія індустрії моди, заснована ООН у 2018 році для боротьби зі зміною клімату, оприлюднила перший звіт про досягнуті результати. У складі хартії – світові виробники одягу, на яких доводиться 10% викидів парникових газів в індустрії. Із них 38% вже взяли на себе конкретні зобов’язання щодо скорочення емісій.

Хартію підписали 125 компаній із загальним обігом $450 млрд, у тому числі –  Chanel, Hermès. Модна індустрія може внести істотний внесок у боротьбу зі зміною клімату, перш за все, завдяки своїм гігантським обсягам виробництва. У галузі нині зайнято 300 млн людей, а її щорічний обіг перевищує $1,3 трлн. Будь-яке виробництво, а тим більше настільки масштабне, передбачає споживання ресурсів і призводить до забруднення довкілля.

Наприклад, за даними Програми ООН з довкілля (ЮНЕП), на виробництво однієї пари джинсів витрачається майже 4 тис літрів води, якщо врахувати збір бавовни, пошиття, транспортування і прання. Збиток природі при цьому такий саме, як при викиді 33,4 кг вуглецю. Утім можна значно скоротити негативні для природи наслідки.

«Стала мода починається з кругового дизайну», – Клавдія Шевелюк на Be Sustainable! Fashion Summit

Компанії, що приєднуються до хартії, зобов’язуються надавати дані про викиди парникових газів, якими забруднюють атмосферу їх підприємства. Нині, йдеться у звіті, це вже зробили 70% підписантів. Ба більше, 38% компаній взяли на себе певні зобов’язання щодо скорочення шкідливого впливу на атмосферу.

Оприлюднений звіт містить також рекомендації щодо переходу на поновлювані джерела енергії у виробничому ланцюгу, поступовох відмови від використання вугілля, а також освіти споживачів.

Від останніх, до речі, залежить багато чого. Наприклад, експерти пропонують довше носити куплений одяг. Покищо процес рухається у зворотному напрямі, адже попит на одяг щороку збільшується на 2%, а термін його використання коротшає. Ми викидаємо стільки одягу, що в світових масштабах ним можна щосекунди завантажувати цілий сміттєвоз.

Ціль 12. Відповідальне виробництво і споживання
Ціль 13. Боротьба зі зміною клімату


Читати також:

Change Agency Responsible Future допомагає українським компаніям переглянути екологічні принципи роботи. Замовити консультацію >>>