Чиста, екологічно безпечна, справедлива, прозора і підзвітна мода – саме цього вимагає сьогодні світ від індустрії моди. Про це заявила засновниця Change Agency Responsible Future, консультантка зі сталого розвитку Клавдія Шевелюк під час свого виступу BE SUSTAINABLE! Fashion Summit на Ukrainian Fashion Week у Києві.
Вона зауважила, що «стала мода починається з кругового дизайну» і закликала українських дизайнерів надихатися інноваційними рішеннями, як-от інклюзивний дизайн або ідеї, підказані природою.
Клавдія Шевелюк нагадала, що природоорієнтовані рішення в індустрії моди існують відтоді, відколи існує сама мода. Принти і відтворення квіткових візерунків на тканинах, наслідування різноманітних природних форм і силуетів у одязі – це прояви біомімікрії, тобто наслідування логіки природи.
Останнім часом дизайнери почали дбати не тільки не тільки про зовнішню красу одягу, а й про екологічність самого виробничого процесу. Зокрема, про екологічність матеріалів і технологій обробки тканин, які б не завдавали шкоди людині і довкіллю.
«Використовуйте стратегії біомімікрії», – закликала Клавдія Шевелюк українських дизайнерів.
Цікаво, що за минулий рік кількість пошукових запитів, пов’язаних з екологією, зросла на 75%. Це свідчить про зацікавленіть і прагнення людей зменшити свій вплив на довкілля. Клавдія Шевелюк порадила виробникам звернути увагу на те, що споживач стає обізнаним та уважним стосовно того, що він купує – з чого вироблена та чи інша річ, де вироблена, чи можна її переробити тощо.
«Гуртуйтеся з однодумцями, аналізуйте свій ланцюг постачань… свій вплив і відповідальність. Де можна скоротити ланцюг та мінімізувати вуглецевий слід? Стратегуйте та інтегруйте пріоритетні для вас Цілі сталого розвитку-2030 у ваші бізнес-стратегії», – порадила виробникам одягу засновниця Change Agency Responsible Future.