Cтартап ZeroAvia, що спеціалізується на виробництві водневих двигунів для літаків, залучив $24,3 млн від низки інвесторів, серед яких – British Airways і партнери авіакомпанії, яка щойно списала свій останній літак 747. Вона зробила це на чотири роки раніше, ніж планувалося.
У British Airways вважають, що літаки з водневим двигуном можуть зіграти провідну роль у майбутньому з точки зору екологічно безпечних польотів. Тож компанія об’єдналася з ZeroAvia, новатором у сфері декарбонізації комерційної авіації.
Команди працюватимуть разом, щоб вивчити трансформаційні можливості переходу від викопного палива до водню з нульовим рівнем викидів, який забезпечуватиме майбутній флот авіакомпанії.
У вересні 2020 року ZeroAvia виконав перший у світі політ комерційного літака з водневими паливними елементами. Шестимісний літак Piper M-класу завершив рулювання, зліт, повний цикл і посадку.
Партнерство є частиною провідної в галузі акселерационного програми Hangar 51 від IAG, яка працює зі стартапами з усього світу, надаючи їм можливість розробляти і тестувати свої продукти на реальних бізнес-задачах у глобальному масштабі.
«British Airways прагне до сталого майбутнього і досягнення нульових чистих викидів вуглецю до 2050 року. У короткостроковій перспективі це означає підвищення нашої операційної ефективності і впровадження проектів компенсації і видалення вуглецю. Водночас у середньостроковій і довгостроковій перспективі ми інвестуємо в розробку екологічно безпечного авіаційного палива і шукаємо способи допомогти прискорити зростання нових технологій, як-от літаки з водневим двигуном із нульовим викидом шкідливих речовин», – прокоментував Шон Дойл, генеральний директор British Airways.
У 2021 році ZeroAvia планує продемонструвати свою технологію на великих відстанях і з використанням більших літаків. Компанія розраховує почати комерціалізацію воднево-електричної енергії для літаків вже до 2023 року, зробивши польоти на відстань до 500 миль на літаках місткістю до 20 осіб. До 2027 року стартап планує мати в експлуатації силові установки, здатні забезпечувати комерційні польоти на відстань понад 500 миль на літаках до 100 місць, до 2030 року – на відстань понад 1000 миль на літаках з 100+ кріслами.
І British Airways, і ZeroAvia є частиною ради Jet Zero, партнерства між урядом і промисловістю, спрямованого на просування цілей уряду Великобританії за нульовими викидами в авіації та аерокосмічному секторі. Також серед інвесторів ZeroAvia – Shell, Systemiq.
Нагадаємо, наприкінці 2020 року стартап ZeroAvia залучив на декарбонізацію в авіаційному секторі $ 37,7 млн інвестицій від уряду Великобританії і групи інвесторів, серед яких – Breakthrough Energy Ventures Білла Гейтса і Amazon Climate Pledge Fund Джеффа Безоса.
фото: mediacentre.britishairways.com
Читати також:
- Air Canada інвестує $50 млн в екологічно чисте авіаційне паливо
- Авіакомпанія KLM здійснила перший рейс на синтетичному паливі
- Європейські аеропорти склали план досягнення нульових викидів
- Норвезька авіакомпанія Widerøe ставить на зелену авіацію
- Wizz Air пропонує пасажирам компенсувати викиди вуглецю