Музей Ханенків презентує інклюзивний сайт

Найцінніша колекція світового мистецтва в Україні, заснована подружжям Ханенків, відтепер буде доступна для людей із особливими потребами. Музей презентує інклюзивний вебсайт – перший вебсайт музею в Україні, розроблений із дотриманням міжнародних норм інклюзивного IT-дизайну відповідно до Web Content Accessibility Guidelines і покликаний забезпечити максимальний доступ до контенту користувачам із вадами зору, слуху, руху тощо.

В рамках проекту також планується добудувати інклюзивну англомовну версію сайту, щоб зробити величезний культурний ресурс Музею Богдана і Варвари Ханенків доступним для міжнародної аудиторії користувачів.

Музей пропонує програми та послуги для дітей і дорослих із інвалідністю й виступає активним промоутером культури інклюзії з 2013 року.

Кураторка проєкту, заступниця директора з освітніх програм Музею Ханенків Ганна Рудик розповіла Responsible Future наступне: 

Ідеї та практики інклюзії, зокрема вебінклюзії, є нині ключовим суспільним трендом у багатьох країнах світу. В Україні ця культура перебуває в зародковому стані. Є вимога щодо єдиного інклюзивного дизайн-коду урядових вебсайтів, проте в реальності стандарти впроваджено лише частково і урядові сайти не є вповні доступними. У широкому суспільному дискурсі, а також у найближчих фахових царинах, як-от культурна інклюзія та вебдизайн, ця тема і практика майже невідомі.

Водночас, в Україні, як і в усьому світі відсоток реальних та потенційних користувачів вебпродуктів зростає з року в рік. Інституції та компанії вкладають ресурс у розробку принадних, сучасних, високотехнологічних сайтів. Однак, недоступність цих сайтів для людей з інвалідністю та з іншими ситуативними обмеженнями доступу відсікає значну аудиторію чим дискримінує її та є базових прав людини на рівний доступ до суспільних, зокрема культурних ресурсів. Крім того, виключення значного сегменту потенційних користувачів напряму перешкоджає розвитку інституції чи компанії, обмежу її публічну присутність.

Створення першого повністю доступного вебсайту має практично «прокласти стежку» досвіду, запропонувати робочу модель втілення вебінклюзії, а також наочно продемонструвати, що таке вебдоступність, якї її головні аспекти та чинники ефективності. До останніх, зокрема, належать:

  • забезпеченість всього медіа контенту правильними альтернативними текстами, доступними для скрінрідерів (програм зчитування та озвучування текстів з екрану для незрячих користувачів);
  • правильно структурований і сформатований текстовий контекст, зокрема заголовки (для ефективної навігації сайтом для незрячих людей);
  • субтитровані та транскрибовані аудіо та відео матеріали (для глухих користувачів);
  • опція навігації винятково за допомогою клавіатури всіма елементами керування (для незрячих людей та користувачів з порушенням моторики та координації);
  • візуальна доступність контенту: читабельні (є чіткі параметри читабельності) шрифти, опція збільшення розміру шрифту, доступний рівень контрастності кольорів (є чіткі параметри контрастності і легкі способи це перевірити – для незрячих та слабкозорих людей);
  • відсутність автоматичного запуску анімації, слайд шоу, відео та аудіо матеріалів, що може завадити комфорту користувачів з ментальними порушеннями;
  • виклад інформації спрощеною мовою (для сприйняття користувачами із дислексією, труднощами у навчанні та іншими когнітивними порушеннями).

Публічні заходи проекту за участі експертів партнерської організації – соціального підприємства Inclusive-IT (85% працівників мають різні форми інвалідності), поширили практичні знання про те, як люди з різними формами інвалідності користуються інтернетом, які головні бар’єри має бути усунено та які розумні пристосування має бути вбудовано в дизайн і код веб-сайту для забезпечення зручного доступу найбільшому числу різних людей.

Поза всім сказаним, добудова повністю доступної англомовної версії вебсайту відкрила колосальний культурний ресурс Музею Ханенків – найбільшої та найціннішої колекції світового мистецтва в Україні – для найширшої та найрізноманітнішої міжнародної аудиторії.

На сьогодні наповнення сторінок сайту контентом, тестування експертами та корекція елементів доступності тривають.

 

Читайте також: Digital-технології, що роблять світ доступним для нечуючих. Кейс компанії «Ашан Україна»

Ціль 10. Скорочення нерівності

фото: khanenkomuseum.kiev.ua