Манекен в магазине

Британські еко-аудитори занепокоєні… модою

Британський комітет з екологічного аудиту (EAC) дослідив ситуацію в індустрії «швидкої моди» і висловив своє занепокоєння тим, що вона зумовлює надмірне споживання та призводить до надмірних відходів. На думку аудиторів, не всі модні аутлети націлені на поліпшення свого екологічного та соціального впливу.

Минулого літа EAC звернувся до 16 ритейлерів із запитом про їхні заходи для скорочення екологічного і соціального сліду одягу та взуття, які вони продають. Зокрема, їх запитали про використання органічної бавовни, обмеження викидів небезпечних хімічних речовин і повторне використання чи переробку непроданих запасів товару.

Тимчасовий звіт класифікує бренди відповідно до зусиль, яких вони докладають. Такі бренди, як Asos, Marks & Spencer, Tesco, Primark і Burberry, аудитори визнали найбільш свідомими. Вони використовують екологічні матеріали, заохочують покупців повертати і приймають на переробку старі речі. Помірно завзяті – Next, Debenhams, Arcadia Group і Asda. Кожен із них зробив «деякі кроки» для вирішення питань екологічної сталості. І залишаються позаду JD Sports, Sports Direct, Amazon UK и Boohoo.

Утім, далеко не всі місцеві бренди підписали галузевий план дій зі скорочення викидів, не перейшли до використання екологічно чистої бавовни у виробництві одягу і не приєдналися до ініціативи з підвищення заробітної плати працівникам.

«Споживачі можуть вибирати, чи хочуть вони витрачати гроші на компанії, які мало що роблять для захисту навколишнього середовища або підвищення заробітної плати для працівників швейної промисловості. Ми сподіваємося, що це мотивуватиме ритейлерів брати на себе відповідальність за своїх працівників і за вплив на довкілля», – прокоментувала голова EAC Mary Creagh оприлюднення результатів дослідження.

Нагадаємо, що у грудні 2018 року на Конференції ООН зі зміни клімату COP 24 у польському місті Катовіце 43 представники індустрії моди, міжнародні виробники модних речей і аксесуарів підписали Хартію модної індустрії за збереження клімату (Fashion Industry Charter for Climate Action). Серед них – Burberry, H&M, Esprit, Guess, Gap, Hugo Boss, Adidas, Levi Strauss & Co, Mammut Sports Group AG, PVH Corp. і Puma. Остання, до речі, прийняла рішення виробляти свою продукцію у цехах, що працюють на поновлюваних джерелах енергії.

Документ створено на основі Паризької угоди ООН з клімату і його мета – виконання зобов’язань зі скорочення вуглецевого сліду всією індустрією моди на 30% до 2030 року та досягнення повної вуглецевої нейтральності до 2050 року. Йдеться про перегляд усіх етапів в ланцюжку виробництва, збуту і переробки модної продукції. Зокрема, про необхідність використання альтернативних еко-матеріалів і чистого транспорту, продовження життя виробів, підвищення грамотності споживачів тощо.

Текстильна промисловість є другою (після нафтової) за рівнем забруднення планети. Вона продукує 20% стічних вод і 10% викидів вуглецю у всьому світі.

Фото: André Spilborghs on Unsplash

Читайте також: Мода на сталість. Стелла МакКартні очолила fashion-індустрію в боротьбі за довкілля

 

Ціль 12. Відповідальне споживання і виробництво