Агенти змін. PepsiCo Україна запроваджує нові екологічні ініціативи

Чим більш розвинена країна економічно, тим більше уваги в ній приділяють питанням екологічної відповідальності й тому, в якому світі житимуть наступні покоління. Про це заявив директор зі зв’язків із органами влади та громадськістю PepsiCo Україна Cергій Макаренко, відкриваючи Eco Day для співробітників компанії – агентів змін.

«Екологічні аспект – сьогодні в п’ятірці найбільш актуальних питань у всьому світі, в тому числі – один із найважливіших аспектів ведення бізнесу. Кожен повинен усвідомлювати свою відповідальність і сприяти на практиці впровадженню принципів сталого розвитку, використовувати перевірені технології та знижувати навантаження на екологію», — сказав він.

Green Office – нова ініціатива PepsiCo в регіоні БУКЦА (Білорусь, Україна, Кавказ і країни Центральної Азії), спрямована на зменшення споживання природних ресурсів, підвищення екологічної свідомості співробітників і реалізацію «зелених» програм

Тим часом менеджер зі зв’язків із органами влади та громадськістю PepsiCo Україна Наталія Фесюн зазначила, що для співробітників компанії екологія входить у трійку пріоритетів разом із економічним розвитком і особистою безпекою. Відповідно до результатів проведеного опитування, співробітники готові підтримати нові екологічні ініціативи на додачу до тих численних, які PepsiCo вже успішно реалізовує в Україні.

 

Усе починається з… кожного

Клавдія Шевелюк, засновниця Агенції змін Responsible Future і консультантка з питань сталого розвитку, в свою чергу акцентувала увагу на тому, що без сталого розвитку не успішного майбутнього. «Кліматичні зміни, безвідповідальне черпання природних ресурсів, демографічне зростання, перевиробництво і переспоживання … Ми, люди, вже змінюємо природні цикли планети. Ми вступили в нову геологічну епоху домінування людини – Антропоцен. Такий тиск на планету може привести до безпрецедентних наслідків і дестабілізації. Утім, наші таланти і креативність дають надію на краще», – сказала вона. А також закликала кожного задуматися над тим, що він може вже сьогодні зробити для мінімізації свого негативного сліду. Наприклад, «включити» усвідомлене споживання та дбайливе ставлення до ресурсів, зменшити кількість відходів – дотримуватися принципів Zero Waste і в побуті, і в офісі.

Eco Day в PepsiCo Украина

«Екологічні проблеми починаються з переспоживання. Уникайте імпульсивних покупок, поповнюйте гардероб обдумано, відмовтеся від одноразових стаканчиків і поліетиленових пакетів, не поспішайте викидати те, що вийшло з ладу – дайте речам друге життя, і, звичайно ж, сортуйте відходи і віддавайте на переробку все, чому не можна знайти повторне застосування, даруєте екологічні подарунки. Це – той мінімум, який ви можете зробити вже сьогодні. І тим самим показати своїм дітям, друзям, колегам на власному прикладі, що таке відповідальне ставлення до ресурсів, мотивувати і надихнути їх», – радить Клавдія Шевелюк.

 

Нуль відходів в офісі

Як можна застосувати принципи Zero Waste в офісі? За даними Forbes, середньостатистичний працівник використовує до 10 000 аркушів паперу на рік. За даними Envirowise, 70% офісних відходів підлягає вторинній переробці. Досягти безвідходності не так складно, як здається на перший погляд. Наприклад, для економії паперу можна використовувати багаторазові щоденники. Окрім того, канцелярське приладдя, що переробляється, повторно використовується і компостується, економія енергії і перехід на відновлювані джерела енергії, відмова від одноразового посуду і сортування вторсировини – усе це допомагає офісу перетворитися на більш еко-дружній.

Eco Day в PepsiCo Украина

 

Чисті від пластику міста

Голова правління Української пакувально-екологічної коаліції (УкрПЕК) Володимир Слабий каже, що сьогодні немає іншого шляху, ніж перехід від лінійної економіки до циркулярної, а також розширена відповідальність виробників. Тому все більше успішних компаній по всьому світу об’єднуються і створюють альянси, щоб вирішувати глобальні проблеми, в тому числі – позбавити довкілля від пластику.

Eco Day в офісі PepsiCo Україна відбувся напередодні Всесвітнього дня екологічного боргу, який 2019 року припадає на 29 липня

«Євросоюз переходить на економіку замкнутого циклу. До 2030 року пакувальний матеріал на ринку ЄС підлягатиме вторинній переробці. Перероблятися має до 90% відходів упаковки. До 2025 року ПЕТФ упаковка для напоїв повинна бути на 25% виготовлена ​​з переробленого пластику, на 30% – до 2030 року. Сировину необхідно отримувати з перероблених матеріалів», – підкреслив він.

Він також розповів про успішну реалізацію в Україні спільно з PepsiCo Україна і низкою інших компаній-партнерів пілотного проекту з роздільного збирання твердих побутових відходів у Вишгороді – на засадах розширеної відповідальності виробників продукції. Даний проект довів, що європейська модель збирання та повернення в економіку відходів упаковки як вторинної сировини може бути цілком ефективною в Україні. За перший рік роботи проекту встановлено 200 контейнерів і зібрано понад 320 тонн відходів – близько 20-25% відходів упаковки, які утворюються в місті. Водночас обізнанність населення зросла до 90%. Проект розраховано на 5 років і передбачає щорічне підвищення норми збору відходів упаковки до 50%.

Eco Day в PepsiCo Украина

«Якщо ми не об’єднаємо зусилля бізнесу, держави, некомерційних організацій – ми не зможемо досягти результату. Важливо, щоб наука не залишалася осторонь, щоб засоби масової інформації розуміли і сприяли, а найголовніше – щоб представники суспільства усвідомлювали важливість такої роботи і підтримували такі вкрай необхідні зміни», – резюмував голова УкрПЕК.

 

Читайте також: Збирання і сортування відходів у школах. Кейс PepsiCo Україна

Ціль 12. Відповідальне споживання і виробництво
Ціль 17. Партнерство заради сталого розвитку

фото: PepsiCo Україна