Сервис для заказа оставшейся еды из кафе и ресторанов

В Європі зростають сервіси замовлення непроданої їжі в ресторанах і магазинах

Світом поширюється тренд на еко-свідомість. Споживачі дедалі свідоміше підходять до вибору страв. Зокрема, не тільки цікавляться харчовою цінністю продуктів та їх впливом на організм, а й тим, який екологічний слід вони залишають – від вирощування на фермі й виробництва до утилізації. Водночас торговельні мережі й ресторани стають уважнішими до тих, хто обґрунтовує свій вибір етичними чи екологічними причинами. Разом із тим з’являються і набувають популярності мобільні додатки і сервіси, через які можна купити їжу за зніженою ціною і скоротити кількість харчових відходів і запобігти глобальному потеплінню.

Too Good To Go, започаткований три роки тому в Данії, сьогодні завантажено користувачами майже 12 млн 180 разів. Даток охоплює понад 26 тис партнерів – ресторани, кафе, супермаркети тощо – у 12 країнах. За весь час йому вдалося «врятувати» понад 17 млн страв.

«Харчові відходи, з якими ми маємо справу в Too Good To Go, – це все смачні, абсолютно їстівні продукти, які магазини і ресторани змушені викидати наприкінці дня. Від пекарень, яким потрібно випікати свіжу перепічку щодня, до супермаркетів, де є продукти, що не розпродано, і ресторанів, які не продавали всю їжу, яку вони приготували цього дня», – кажуть у команді проекту.

За даними Too Good To Go, третина продовольства в світі просто марнується. Місія проекту – надихнути і дати можливість кожному вжити заходів щодо мінімізації харчових відходів, усіляко сприяти створенню глобального руху і запровадити позитивні зміни в суспільстві. Тому до 2020 року має на меті охопити 50 людей по всьому світу, 75 тис підприємств, 500 шкіл і вплинути на політику регулювання в 5 країнах.

«Скорочення харчових відходів по всьому ланцюжку поставок потребує політики і регулювання як на міжнародному, так і на національному рівні. Ми хочемо запровадити ці зміни і допомогти трансформувати існуючу практику, яка наблизить нас до сталої продовольчої системи», – йдеться на офіційному сайті Too Good To Go.

Працює Too Good To Go так само, як і будь-який інший сервіс доставки їжі. Користувач вибирає ресторан неподалік від себе, оформляє покупку їжі за зниженою ціною і забирає її у визначений час. Так, час видачі замовлень і асортимент продуктів визначають самі заклади.

Ще один сервіс – Lunchie Market – позиціонує себе як маркет якісних надлишків продуктів харчування, який пропонує місцевим ресторанам можливість скоротити витрати продуктів харчування і допомогти врятувати світ для майбутніх поколінь. Додаток народився в Гельсінкі і поширився країнами Півночі. Він пропонує користувачам різноманітні страви, які можна придбати зі знижкою до -70%.

Проводимо корпоративні семінари зі сталого розвитку. Ви дізнаєтесь, що слід розуміти під sustainable development, як запровадити його принципи, а також чому це важливо саме сьогодні >>>

Боротися з їстівними залишками також допомагає ірландська платформа FoodCloud, який об’єднує підприємства роздрібної торгівлі на користь нужденних через перерозподіл продуктів харчування. Крім того, ритейтери, ресторани, кондитерські рятують непродану їжу за допомогою шведської Karma, яка працює в Парижі, Лондоні та 150 містах Швеції. Користувачі замовляють їжу за півціни і забирають її з собою.

Ціль 9. Промисловість, інновації, інфраструктура
Ціль 12. Відповідальне споживання і виробництво

фото: lunchie.market