Сталий розвиток стає необхідною умовою для інвестицій та експорту

Іноземні інвестори, як ніколи раніше, беруть до уваги дотримання українськими компаніями Цілей сталого розвитку – 2030, що також є конкурентною перевагою при виході на іноземні ринки. Про це заявили учасники дискусії «Бізнес та держава у XXI столітті: Цілі сталого розвитку для партнерства», яка відбулась в рамках проєкту «Електроне навчання задля сталого розвитку».

Проєкт «Електронне навчання задля сталого розвитку» (англ. – «E-Learning for Sustainable Development») впроваджується Програмою розвитку ООН в Україні за фінансової підтримки уряду Німеччини через Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH. Його мета – покращити доступ до освіти з тематики Цілей сталого розвитку – 2030 і нині триває розробка трьох онлайн-курсів, у тому числі – для представників бізнесу. Партнером у розробці курсу для малого та середнього бізнесу виступає Львівська бізнес-школа Українського католицького університету (LvBS).

«Дотримання політик сталого розвитку українськими компаніями дійсно важливе для іноземних інвесторів, які приходять на український ринок і шукають тут партнерів. Утім нині їм дуже важко це зробити», – розповіла Діана Сідько, заступниця виконавчого директора UkraineInvest.

За її словами, інвестори оцінюють політику відповідальності компанії, соціальні й екологічні програми, і тільки потім приймають рішення, чи працювати з нею. Зокрема їх цікавить, чи  дотримується компанія трудового законодавства, чи піклується про своїх працівників в частині страхування, розвитку й інших соціальних преференцій,  чи має політику поводження з відходами.

«Непоодинокі випадки, коли такі питання викликають здивування у потенційного українського партнера. А для іноземного інвестора це важливо. Великі європейські компанії керуються європейськими директивами і звітують про дотримання Цілей сталого розвитку. І знайти для себе партнера місцевого, який також відповідає критеріям сталості, є для них критично важливим. Їхні партнери завжди мають відповідати їхнім політикам», – зауважує вона.

Надання інформації про соціальні й екологічні політики, а також звітів за нефінансовими показниками стає необхідною умовою для компаній, які хочуть залучити інвестиції

Заступниця виконавчого директора UkraineInvest додала також, що «навіть якщо продукція, яку випускає український підприємець, має високу якість, утім він не забезпечує дотримання принципів сталого розвитку, він не може залучити іноземного партнера». Цілі сталого розвитку є пріоритетом для світових брендів і компанії, які придивляються до України.

Водночас Євген Компанець із Офісу з просування експорту розповів, що втілення стратегій сталого розвитку – конкурентна перевага при виході на іноземні ринки і «ті можливості, які не використовує український бізнес зараз». Поки що. Він нагадав про досвід Німеччини, Британії, Франції, Швеції, країн Балтії, які сповідують принципи сталого розвитку і в яких держава і бізнес функціонують повністю з урахуванням Цілей сталого розвитку – 2030.

«Якщо ви плануєте виходити на скандинавські ринки, Цілі сталого розвитку – це те, про що ви маєте думати насамперед, коли формуєте портфоліо своїх товарів і послуг. У контексті експорту їх слід розглядати як конкурентну перевагу. І бізнес, який імплементуватиме їх у свою діяльність, може мати успіх на зовнішньому ринку», – наголосив він.

Пройти онлайн-курс представники українського бізнесу зможуть вже на початку 2020 року. Зокрема, отримати на прикладах інформацію про те, як малий і середній бізнес в країнах ЄС впроваджує Цілі сталого розвитку і як можна бути економічно успішним, позитивно впливаючи на довкілля і суспільство.