Данський суднобудівний гігант Maersk прискорює плани з декарбонізації морських контейнерних перевезень і планує випустити перше вуглецево-нейтральне судно вже в 2023 році, а не в 2030 році, як планувалося раніше.
Першим вуглецево-нейтральним судном Maersk стане великий контейнеровоз, що вміщує 2000 контейнерів (TEU). Він працюватиме на екологічно чистому метанолі або біометанолі, хоча за необхідності зможе використовувати викопне паливо.
У компанії заявляють, що вуглецево-нейтральне майбутнє судноплавства потребує інновацій, тестування і співпраці між галузевими партнерами. Maersk продовжує вивчати кілька способів отримання палива з нейтральним викидом вуглецю і очікує, що в майбутньому існуватимуть кілька паливних рішень, паралельно один одному. Метанол (е-метанол і біометанол), суміші спирту і лігніну, аміак залишаються основними претендентами на паливо в майбутньому.
Мета Maersk – знизити власні викиди вуглецю на 60% до кінця десятиліття і досягти нульових викидів до 2050 року. Близько половини з 200 найбільших клієнтів Maersk взяли за мету нульові викиди для своїх ланцюнгів постачань або знаходяться в процесі визначення відповідної мети.
Нині на судноплавну галузь припадає близько 80% світової торгівлі і близько 3% світових викидів СО2. Споживання нафти для транспортування є одним із основних джерел викидів, що викликають зміну клімату.
Change Agency Responsible Future допомагає українським компаніям переглянути соціальні й екологічні наслідки своєї роботи, визначитися з новими пріоритетами та вийти на траєкторію сталого розвитку. Замовити консультацію >>>
фото: maersk.com