газета Бизнес

Новий звіт про ставлення лідерів європейського бізнесу до впливу на довкілля – результати невтішні

Незважаючи на підтримку з боку ЄС компаній, які сприяють постпандемічному відновленню та підвищенню стійкості, більшість керівників бізнесів заявляють, що вони не бачать стимулів для пом’якшення їх впливу на довкілля. А якщо це принесе користь бізнесу?

У новому дослідженні, проведеному Opinion Matters для Ricoh Europe, було опитано 1500 керівників, представників ділових кіл по всій Європі. За його результатами, 60% згодні з тим, що відсутні стимули пом’якшувати негативний вплив компанії на довкілля. Тим часом майже дві третини (65%) не впевнені або не мають ресурсів для досягнення значних змін. Утім, понад дві третини (67%) керівників бізнесу вважають, що корпорації відповідають за активне реагування на глобальні проблеми, як-от зміна клімату.

Результати свідчать, що особам, які приймають ділові рішення, важко зрозуміти, з чого почати, коли йдеться про покращення їх екологічних, соціальних та корпоративних показників управління (ESG). І це незважаючи на значний тиск з боку ЄС, у тому числі – доступність фінансування через такі проекти, як InvestEU, Digital Europe.

Лише 27% керівників підприємств заявили, що вони встановили довгострокові цілі щодо екологічної стійкості. Тобто більшості з них не вдалося реалізувати базову дорожню карту для змін. Є надія, що це незабаром зміниться. Зокрема, після того, як світові лідери пообіцяли на саміті COP26 покласти край вирубці лісів, відмовитися від вугілля та знизити викиди метану.

Відсутність планування та дій різко підкреслюється тим, що більшість підприємств (65%) визнають важливість екологічної стійкості для своєї конкурентоспроможності на ринку, на якому вони працюють.

«Ми в Ricoh погоджуємо свій бізнес і стратегію ESG з Цілями сталого розвитку ООН. Така відповідність для покращення наших екологічних і соціальних показників не є перешкодою, а є конкурентною перевагою. Сувора реальність така, що ті підприємства, які не сприяють покращенню екологічних і соціальних результатів, зрештою будуть проігноровані ринком», – прокоментував Девід Міллс, генеральний директор Ricoh Europe.

https://twitter.com/ricoheurope/status/1465642251531522050

За його словами, будь-які зміни на шляху ESG має супроводжуватися чіткими цілями, структурою та прагненням до вимірюваного успіху. Зокрема, поєднання зусиль із цифрової трансформації з чітко сформульованою структурою ESG – це один із способів, завдяки якому компанії можуть почати бачити переваги.

Окрім того, за даними дослідження, більшість організацій у Європі (56%) важко вкладають кошти в забезпечення екологічної стійкості, оскільки вважають більш нагальними інші потреби бізнесу.

Компанії продовжують фінансувати цифрову трансформацію – 67% збільшують або зберігають рівень своїх інвестицій у цій галузі, але більшість із них не розуміють, як покращення технологій може допомогти досягти довгострокових цілей ESG.

Додаткове дослідження, проведене Ricoh Europe, показало, що 60% співробітників очікують, що їх роботодавець гратиме певну роль у вирішенні соціальних проблем. Наразі 67% керівників кажуть, що їхніх співробітників більше хвилює, наскільки екологічна компанія зараз порівняно з тим, що було п’ять років тому.