Одежда в магазине

Кожен третій в США робив би закупи в екомагазині одягу, якби той існував

У Сполучених Штатах провели дослідження і з’ясували, що споживачі хочуть робити більш екологічний вибір, коли справа доходить до покупки одягу. Але через відсутність доступної та достовірної інформації про те, що робить одяг більш або менш екологічним, «стала мода» залишається невловимою для багатьох.

Нове дослідження провела Genomatica серед 2000 підлітків і дорослих. Воно спрямоване на розуміння обізнаності споживачів, виявлення їхніх поглядів і поведінки щодо сталого розвитку в моді. Так, 86% споживачів вважають екологічність хорошою метою, але майже половина (48%) не знають, як або де знайти екологічний одяг, і 42% не знають, що робить одяг екологічним.

Споживачі поінформовані про екологічні проблеми в індустрії моди

Майже 3 із 4 (72%) споживачів чули про екологічні наслідки, як-от надмірне споживання, викиди вуглецю і забруднення води в результаті процесів фарбування тканин.

Половина (51%) вважають, що покупка одягу щороку призводить до значних викидів парникових газів.

Пандемія, ймовірно, допомогла підвищити обізнаність споживачів: 38% тих, хто знає про проблеми екології, викликані через індустрію моди, дізналися про них тільки за останній рік.

Споживачі хочуть робити кращий вибір, але не розуміють, що робить одяг екологічнішим і де його знайти

Половина (52%) споживачів вважають, що екологічність важлива, і вони свідомо роблять вибір, щоб бути більш екологічними, а 47% хочуть робити більш екологічний вибір одягу, але поступаються тому, що більш зручно.

55% зацікавлені в покупці так званого «екологічного одягу», але 48% не знають, як і де знайти його. Водночас 42% не розуміють, що насправді робить одяг екологічним.

Понад третину (34%) кажуть: «Якби був магазин екологічно-чистого одягу, я б робив усі свої закупи там». Майже стільки ж (33%) кажуть, що наявність такого одягу в мережевих магазинах стимулювала б їх купувати саме його.

31% підтримали б навіть «податок на швидку моду».

Як і з чого виробляють одяг – важливі міркування споживачів

58% споживачів цікавляться матеріалами, з яких виготовляється їхній одяг, і хочуть, щоби той не завдаваі шкоди планеті.

Майже половина (47%) вважають одяг, що виготовлений з натуральніх матеріалів або із застосуванням поновлюваних джерел, вищої характеристикою екологічності. Приблизно такий саме відсоток (46%) вказують на виробничі процеси з невеликою кількістю токсичних хімікатів або без них.

53% споживачів вважають, що велика частина одягу зроблена здебільшого з синтетичних матеріалів. 47% споживачів усвідомлюють, що викопне паливо (сира нафта, вугілля тощо) є основним походним матеріалом для синтетичного одягу.

Інші цікаві результати дослідження 

Споживачі чекають трансформацій в індустрії моди і відповідної роботи брендів, спрямованої на полегшення вибору екологічно безпечних товарів.

Майже 9 з 10 (88%) споживачів не відразу довіряють брендам, які говорять, що вони сталі, а половина (51%) вважають, що «зелене відмивання» – звичайна справа в індустрії моди.

55% хочуть, щоб бренди одягу допомогли їм зрозуміти, наскільки їх товари більш екологічні, ніж альтернативи.

Половина (50%) стверджують, що етикетка екологічності допоможе їм ідентифікувати екологічний одяг при здійсненні закупів, а 38% кажуть, що купувати одяг іх спонукає більш чітка інформація про екологічні характеристики.

44% вважають, що бренди винні в тому, що вони не розставляють пріоритети і не надають досить зручних екологічно чистих альтернатив.

Пандемія COVID-19 змінила поведінку споживачів 

Під час пандемії 44% споживачів кажуть, що вони купували менше одягу в порівнянні з тим, що було до пандемії, причому так говорять більше жінок (50%), ніж чоловіків (39%).

Майже кожен третій (30%), хто придбав більше одягу з початку пандемії, каже, що робили покупки, щоб впоратися з тривогою, депресією і самотністю.

Половина (49%) стверджують, що пандемія знизила тиск, що змушував їх кожен день носити новий одяг.

Ціль 12. Відповідальне виробництво і споживання

Читати також:

Клавдія Шевелюк на Be Sustainable! Fashion Summit: «Стала мода починається з кругового дизайну»

 

Change Agency Responsible Future допомагає українським fashion-компаніям переглянути екологічні принципи роботи. Замовити консультацію >>>