Пластиковая бутылка на берегу

Хто найбільший утворювач пластикових відходів? Оприлюднено Plastic Waste Makers Index

20 компаній продукують 55% світових пластикових відходів. Про це йдеться у новому дослідженні Plastic Waste Makers Index.

Індекс визначає тих, хто рухає кліматичну кризу. Окрім компаній, які продукують переважну більшість одноразових пластикових відходів у світі та виробляють полімери, які згодом стають викинутими пластиковими виробами, як-от пляшки, пакети чи маски, що потрапляють на смітники та в океани, дослідження розкриває “фінансові установи, які надають їм таку можливість”. Дослідники також оцінюють компанії, які роблять реальні кроки до кругової пластикової економіки.

Так, за даними дослідження, 20 компаній несуть відповідальність за виробництво більше половини всіх одноразових пластикових відходів у світі, підживлення кліматичної кризи та наближення екологічної катастрофи.

Серед відповідальних за 55% пластикових відходів у світі – тобто більше половини від 130 млн метричних тонн одноразового пластику, викинутого в 2019 році –  є і державні, і транснаціональні корпорації, у тому числі – нафтогазові гіганти, хімічні компанії.

Зокрема, серед цих 20 компаній – ExxonMobil з 5,9 млн тонн, Dow – 5,6 млн тонн, Sinopec – 5,3 млн, Saudi Aramco, Lotte Chemical, China Energy Investment Group та інші.

minderoo.org/plastic-waste-makers-index

Одинадцять компаній базуються в Азії, чотири – в Європі, три – в Північній Америці, одна – в Латинській Америці і одна – на Близькому Сході.

Відповідно до результатів дослідження, така ситуація підриває перехід до економіки замкнутого циклу, у тому числі – виробництва перероблених полімерів із пластикових відходів, повторне використання і використання матеріалів-замінників. У 2019 році лише 2% одноразового пластику було виготовлено з перероблених полімерів.

Що далі? Прогноз невтішний. Якщо збільшення виробництва одноразового пластику триватиме нинішніми темпами, до 2050 року на нього може припадати від 5% до 10% світових викидів парникових газів.

Ціль 12. Відповідальне споживання і виробництво

Change Agency Responsible Future допомагає українським компаніям переглянути соціальні й екологічні принципи своєї роботи, визначитися з новими пріоритетами та вийти на нову траєкторію розвитку. Замовити консультацію >>>