Відповідальна краса. Як beauty-бренди запроваджують і просувать принципи сталого розвитку

Сприяти сталому розвитку мають усі без винятку компанії, незалежно від ринків і галузей, де вони ведуть свою діяльність. Про це заявила Клавдія Шевелюк, консультантка зі сталого розвитку і засновниця Change Agency Responsible Future під час онлайн-дискусії «Впровадження цілей сталого розвитку у стратегії компаній: управління ризиками і нові можливості для бізнесу». Відповідну думку поділяють провідні косметичні бренди, представниці яких долучилися до конференції CosmoTech – live і розповіли про досвід своїх компаній.

Сталість всередині і зовні
Досвід Oriflame

Маркетинг-директорка Oriflame Юлія Крилова каже, що сталість – у ДНК Oriflame. Адже компанія Oriflame – це шведська компанія, і цінності сталого розвитку притаманні їй задовго до появи Цілей сталого розвитку – 2030. «Цінності сталого розвитку знаходяться всередині нас і навколо нас», – ствержує вона.

Зокрема, в Oriflame визначили найголовніші для себе цінності, як-от бережливе ставлення до природи і поважне ставлення до людей. Третя – гідна праця та подолання бідності. Сьогодні, за словами Юлії Крилової, компанія співпрацює із понад 70 тис партнерами, даючи їм можливість заробляти і будувати своє життя.

Вона також розповіла, що нині вся продукція Oriflame проходить певний цикл – від ідеї народження, виробництва до продажу – і на кожному з етапів компанія намагається максимально врахувати принципи сталості. Йдеться про ретельно перевірену сировину, на 100% натуральні екстракти, біорозкладні формули, екологічні матеріали для упаковки, використання енергії з поновлюваних джерел під час виробництва, кліматично нейтральні конференції, нуль відходів, а також просування відповідних ініціатив серед партнерів, покупців тощо.

Так, наприклад, упаковка для продукції нової серії Beautanicals повністю або частково виготовлена з переробленого пластику. Водночас усі каталоги продукції Oriflame друкує або на сертифікованому папері, походження якого контрольоване і не завдає шкоди лісам, або на папері, отриманому з вторинної сировини.

«Ми як компанія несемо повну відповідальність за кожний продукт, який пропонуємо ринку. І наші підрядники, постачальники так само мають нести відповідальність за кожний проданий нам компонент, матеріал. Тому усі вони підписують відповідні умови і беруть на себе зобов’язання», – заявила маркетинг-директорка Oriflame.

Щодо соціальних аспектів і відповідальності, нині в Oriflame по всьому світу працюють представники 76 національностей. Компанія також прагне забезпечити гендерний баланс і серед менеджерів середньої ланки, і в раді директорів. Сьогодні тут вже відповідно 43% і 38% – жінки.

Не кращі у світі, а кращі для світу
Досвід Yves Rocher

Ще один лідер ринку – компанія Yves Rocher – також має великий досвіт інтеграції Цілей сталого розвитку у свою діяльність і втілила багато ініціатив. Зокрема, спрямований на збереження природного середовища і біорізноманіття.

«Ми прагнемо бути не кращими в світу. Ми прагнемо бути найкращими для світу», – так менеджерка з маркетингу та проєктів корпоративної соціальної відповідальності Yves Rocher в Україні Тамара Гужовська процитувала Бріса Роше, генерального директора групи Yves Rocher.

Вона розповіла, що компанія володіє власними угіддями у Франції, Британії і кількох країнах, де вирощують рослинні інгредієнти для продукції Yves Rocher, і контролює виробництво на кожному етапі.

Також засновано Ботанічний сад Yves Rocher в Ла-Гасії, де досліджують і вирощують рідкісні види рослин задля збереження біологічного різноманіття. Він являє собою лабораторію просто неба і налічує понад 1500 видів флори.

В Україні Yves Rocher кілька років поспіль висаджує дерева. Зокрема, у Львівській, а також Житомирській області, ґрунти якої сильно постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи та були виведені з сільськогосподарського вжитку через їх непридатність. У цілому станом на 2020 рік бренд висадив понад 600 тис дерев.

Окрім того, Yves Rocher повністю відмовився від тестування продукції на тваринах. Ба більше, компанія зробила це ще в 1989 році, задовго до появи відповідних законодавчих актів ЄС.

Бренд також відмовився від використання пластикових пакетів у своїх бутіках. Натомість запропонував покупцям паперові пакети і екоторби.

«Наші флакони на 100% зроблені з переробленого пластику. Наші картонні упаковки, а також паперові наклейки на продукції зроблені з деревини підвідомчих лісів. Наші формули – біорозкладні, наші продукти – веганські. Наша скляна та пластикова упаковка піддається вторинній переробці», – розповіла Тамара Гужовська.

 

Організаторами конференції CosmoTech – live є Асоціація парфумерії та косметики України і Change Agency Responsible Future. Партнер панельної дискусії «Впровадження цілей сталого розвитку у стратегії компаній: управління ризиками і нові можливості для бізнесу» – компанія Oriflame.