Школа у Великій Британії

Жінки складають менше 30% від загальної кількості вчених у світі

Жінки складають менше 30% від загальної кількості вчених у світі. Щоб подолати цю нерівність, необхідно боротися з гендерними стереотипами. Про це заявив Генсек ООН у своєму посланні з нагоди 11 лютого – Міжнародного дня жінок і дівчат у науці.

За словами голови ООН, хлопчики і дівчатка виявляють однакові здібності до наук та математики, проте лише деякі школярки згодом обирають професії, пов’язані з науковими дослідженнями. Він закликав налагодити більш ефективну службу профорієнтації, щоб жінки частіше придивлялися до цих спеціальностей.

Ця думка звучить і в посланні голови структури ООН-Жінки Фумзіле Мламбо-Нгукі. «Наука та інновації можуть змінити життя людей, особливо тих, хто залишений за бортом, наприклад, жінок і дівчаток, що живуть у віддалених населених пунктах, літніх людей або людей із інвалідністю», – заявила Мламбо-Нгука, яку цитують у Службі новин ООН.

Вона нагадала про те, яку важливу роль наука відіграватиме в професіях майбутнього, в тому числі – для «зеленої економіки», перехід до якої неминучий, якщо людство хоче подолати кліматичну кризу. Тож закликала «руйнувати стереотипи, які заважають жінкам будувати кар’єру в науці».

За даними ЮНЕСКО, жінкам, які обрали технічні науки, складно домогтися кар’єрного зростання – вони за свою працю отримують менше колег-чоловіків, а їхні наукові роботи друкують рідше. Особливо мало жінок працюють в інформаційно-телекомунікаційній галузі: лише 3% серед фахівців галузі та 5% – у природничих науках і математиці.

Ціль 5: Ґендерна рівність