Devohome — українська компанія, яка виробляє натуральний текстиль та одяг з конопляного волокна

Оксана Дево, засновниця DevoHome: Ми першими в світі розробили інноваційне хутро з конопляного волокна

Українському бренду DevoHome після двох років експериментів і досліджень вдалося створити на 100% біорозкладне конопляне хутро. Незабаром цей матеріал може стати рівноцінним замінником натурального хутра в Україні та поза її межами. Про інноваційні здобутки і амбітні плани на майбутнє в інтерв’ю Responsible Future розповіла Оксана Дево, засновниця DevoHome:

– Оксано, як народилася ідея виробляти хутро з волокон конопель?

– Сім років тому мої родичі запропонували мені долучитися до розвитку їхнього промислового підприємства з переробки конопляних волокон – пеньки. Тож довелося вивчити всі деталі виробництва. Згодом я вирішила відкрити власну справу –  дизайн і виробництво одягу та домашнього текстилю з сировини, отманої саме з волокон конопель.

– Починати, мабуть, було бязко?

– Аж ніяк! Адже до цього часу я вже мала підприємницький досвід. Знов-таки, разом із родичами мала кар’єр із видобутку глини у 2003-2007 роках, який ми успішно продали одній французькій компанії. Відтоді зрозуміла одне: спробувавши себе в підприємництві, повертатись до роботи на когось вже не хочеться. 

Оксана Дево
Оксана Дево, засновниця DevoHome – української компанії, яка виробляє натуральний текстиль та одяг з конопляного волокна

 

– Чому обрали саме цю рослину для своїх тканин, виробів?

– Обрала не випадково. Мені дуже сподобався сам матеріал, зокрема його гіпоалергенність та здатність вбирати вологу – у чотири рази більше власної ваги. Почала цікавитись історією та властивостями цієї культури і знайшла безліч доказів того, як українці з давніх-давен використовували коноплю у побуті, застосовували насіння та висівки, шили речі. Я знала, що робити, а от які механізми запускати першочергово – ні. Допомогли поради друзів і знайомих, які вже досягли висот у бізнесі, маркетингу, просуванні.

– Коли з’явилася перша колекція?

– У квітні 2013 року ми швидко відшили першу колекцію, взяли участь у ярмарку, як результат – одразу розпродали більшу її частину. Це я і вважаю стартом існування DevoHome.  

– Звідки інвестиції?

–  Із власних заощаджень. Вони окупилися щонайбільше за півроку. Втім, як ми всі знаємо, власна справа потребує постійних вливань, якщо йдеться про розвиток.

–  Де вирощуєте або закуповуєте сировину в Україні чи за її межами? Яким чином контролюється її походження? Зокрема, чи не завдано шкоди родючим ґрунтам?

–  Сировину ми виробляємо в Україні. Вирощуємо або самі, або купуємо за контрактами в українських фермерів. Частину компонентів закуповуємо в Європі – обов’язково сертифікованих, бо в світі сталої моди та текстилю це вкрай важливо. На жаль, українського льону не існує. Є сировина, яку вирощують на півдні, а на доопрацювання надсилають до інших країні, як-от Білорусь.

При вирощуванні технічних конопель на наших полях у Полтавській області виключається застосування будь-яких отрутохімікатів. До ґрунту вносяться тільки органічні добрива. Як відомо, коноплі лікують ґрунти, але це – окрема вже тема.

– Із яких ще матеріалів виробляється продукція ТМ DevoHome?

–  Ми додаємо лляні та бавовняні тканини. Намагаємося уникнути синтетики в будь-якому вигляді. 

– Які товари становлять асортимент бренду? Що користується найбільшим попитом?

–  Здебільшого це постільна білизна, товари для дому та одяг. Серед виробів, що користуються найбільшим попитом в Україні – наматрацники, ковдри, постільні комплекти. Якщо казати про закордонних прихильників, то наша з Vozianovv & Lida Zaha колекція стьобаних жилетів, курток, пальт та аксесуарів «Опанча».

Окрім одягу та текстилю, ми пропонуємо інтер’єрні рішення з конопляного та лляного хутра. Наприклад, килими та пледи. А крісло з конопляного хутра Vil за розробкою дизайнера інтер’єрів Яна Молодих, яким ми дуже пишаємось, має навіть власний інстаграм-акаунт.

– Часто берете участь у фешн-подіях?

– За останні півроку побували на головному подіумі країни Ukrainian Fashion Week 2020, а також на White Fashion Via Tortona Milano, презентували конопляне хутро під час Dutch Design Week 2019 та отримали визнання від Elle Decoration.

– Чи є пропонований вами матеріал доступним для українських дизайнерів, зокрема для малого та середнього бізнесу? Чи орієнтуєтеся на потужні фешн-групи?

– Так, ми продаємо матеріал деяким фешн-групам за кордоном, та співпрацюємо із українськими дизайнерами: і початківцями, і вже відомими брендами. 

 В який спосіб переробляєте, утилізуєте матеріал? 

– Усю сировину, з якою ми працюємо, ми намагаємося використовувати по максимуму. Наприклад, із залишків конопляних ковдр шиємо екоторби, а з тканин для постільної білизни – колекцію багаторазових мішечків.

 Чи пропонуєте відповідні партнерські програми своїм партнерам, покупцям?

– Сьогодні ми співпрацюємо з низкою бізнесів і людей. Це і дизайнери одягу чи інтер’єрів, і готелі, і майстрині… Для кожного діє система лояльності з гнучкими умовами придбання нашої сировини. І, так, нам важливо, щоб кожен потенційний партнер брав активну та справжню участь у просуванні принципів сталого розвитку разом із нашими виробами.

DevoHome

 Які Цілі сталого розвитку обрали для себе пріоритетними?

– Ми визначили для себе Ціль 12 «Відповідальне виробництво і споживання». Також серед наших пріоритетів – збереження і відновлення природних ресурсів, як-от вода та ґрунти, і припинення всіх форм дискримінації щодо жінок і дівчаток. 

 На яких ринках працюєте або на які країни маєте плани масштабувати бізнес?

– Наша продукція продається на міжнародній торговельній платформі Etsy, що спеціалізується на продажу виробів ручної роботи, вінтажних речей і матеріалів в обмеженій кількості. У нас багато замовлень із Великобританії, Нідерландів та інших скандинавських країн, а також із США. Найближчим часом зміцнюватимемо свої позиції на ринках ЄС.

 

Від Responsible Future: Цьогоріч бренд DevoHome переміг у національному відборі міжнародного конкурсу Biomimicry Global Design Challenge завдяки відповідності принципам біомімікрії (прим. – вивчення та імітування біологічних стратегій для розв’язання викликів, які постають перед людством), можливостей для подальшого вдосконалення та перспектив стати глобальною інновацією.

 

фото надано DevoHome