морские перевозки карго

Морському транспорту час включитися в боротьбу зі зміною клімату

Якщо не скоротити емісії, які виробляє морський транспорт, не уникнути катастрофи. Так вважають експерти ООН. З огляду на те, що потреба в морських перевезеннях тільки зростатиме, вони кажуть про необхідність «нової революції», аби звести викиди парникових газів до нуля.

Упродовж століть морські перевезення були одним із найважливіших шляхів сполучення між країнами й континентами. На них доводиться до 80% обсягу світової торгівлі, розвиток якої у подальшому тільки посилюватиме роль морського транспорту, як надійного і порівняно недорого засобу перевезень. Тож, вважають в ООН, важливо якомога швидше знайти можливість скоротити, а поступово – і ліквідувати «вуглецевий слід» морських човнів.

За даними Світового банку, одне велике вантажне судно виділяє стільки ж сірки, скільки 50 мільйонів автомобілів. Загалом на морську індустрію доводиться 2,2% глобального обсягу емісій – це 800 млн тонн на рік. Утім щодо пом’якшення наслідків зміни клімату – морська галузь нині відстає від інших.

Ізабель Дюран, заступник голови Конференції ООН з торгівлі і розвитку, пояснює, що в морській промисловості використовується так зване рідке бункерное топливо, що залишає дуже відчутний вуглецевий слід. За прогнозами, протягом найближчих 20 років обсяги морської торгівлі подвояться і це спонукає перейти на більш екологічні види палива.

Лі Адамсон, прес-секретар Міжнародної морської організації, в інтерв’ю Службі новин ООН пояснив, що держави ще в 2018 році ухвалили попередню стратегію скорочення викидів парникових газів морським транспортом до нуля. Вона передбачає зменшення до 2050 року емісії, як мінімум, удвічі від рівня 2008 року. Це означає, що діючі човни повинні скоротити викиди на 80%, а нові – звести емісію до нуля до 2030 року.

Ваша компанія вже долучилася до глобальної програми сталого розвитку і, зокрема, до пом’якшення наслідків зміни клімату?  Наші експерти підкажуть, як застосувати провідний світовий досвід >>> 

«Потрібно домогтися того, щоб судна з нульовим рівнем викидів стали привабливими з комерційної точки зору, і направляти інвестиції на розвиток новаторських екологічних технологій та альтернативних низьковуглецевих видів палива», – сказав Лі Адамсон.

Представник Міжнародної морської організації визнав, що скорочення до нуля вуглецевих викидів в морській індустрії може потребувати більш високих витрат, але іншого вибору немає. «Не тільки через те, що викиди сприяють змінам клімату. Це ще й здоров’я людини, й довкілля, що лягає фінансовим тягарем на все суспільство», – резюмував він.

Ціль 13. Боротьба зі зміною клімату та її наслідками

фото: unsplash.com