Паркинг авто

З 2021 року в Україні почнуть системно будувати дороги з промислових відходів

Державне агентство автомобільних доріг України оприлюднило проєкт урядового розпорядження «Про схвалення Концепції державної цільової економічної програми будівництва автомобільних доріг загального користування з цементобетонним покриттям на 2021-2025 роки». Документ передбачає, що частка автострад із цементобетонним покриттям збільшиться до 30%, зокрема завдяки використанню промислових відходів у складі бетонної суміші.

“В Україні на відвалах промислових підприємств накопичилось більше 160 млн тонн шлаків металургійних комбінатів та близько 250 млн тонн золошлакових матеріалів ТЕЦ. Щороку ці показники збільшуються на 10-11 млн тонн та 6-7 млн тонн відповідно. Відтак, запропонована концепція є актуальною та прогресивною для економічного розвитку країни”, – прокоментувала координаторка Комітету промислової екології та сталого розвитку Європейської бізнес-асоціації Ольга Бойко.

Бізнес-спільнота закликає доопрацювати документ і додати побічні продукти, вторинну сировину промисловості до переліку матеріалів, які можуть використовуватися в процесі будівництва автомобільних доріг. Адже деякі матеріали у перспективі можуть отримати властивість змінювати свій юридичний статус як відходів. Зокрема, у контексті запланованої реформи управління відходами.

Окрім того, зауважує вона, доцільно надати пріоритет у використанні вторинної сировини в якості заповнювачів в цементобетонних сумішах та шарах основи автомобільних доріг. Ідеться про пріоритетне застосування шлакопортландцементу та шлаколужних цементів.