Євросоюз запустив розробку «зелених» видів палива для літаків замість авіаційного гасу. Нова ініціатива RefuelEU має на меті стимулювати перехід на біопаливо нового покоління, електрику або водень.
За даними ecolog-ua.com, нині тільки 0,05% європейських літаків працюють на паливі, отриманому з відновлюваних джерел. У планах RefuelEU – перевести до 1-2% європейських літаків на «зелене» паливо.
Для цього буде вдосконалюватися саме паливо. Авіакомпаніям, які будуть використовувати біопаливо, надаватимуться додаткові преференції, а на вуглеводневе паливо пропонується ввести додаткові податки.
Ініціатива вже отримала підтримку провідних європейських і міжнародних авіаперевізників.
Деякі країни ЄС вже роблять перші кроки у цьому напрямку. Наприклад, у Швеції авіаперевізники планують перевести на біопаливо всі внутрішні рейси до 2030 року, а міжнародні – до 2045.
Два лідери в європейському авіабудуванні – шведський SAS і французький Airbus – з 2019 року досліджують можливість перевести літаки на електродвигуни. При цьому електрику вони планують отримувати тільки з використанням відновлюваних джерел.
Якщо літаки вдасться перевести на «зелене» паливо, шкідливі вихлопи авіаційної галузі вдасться скоротити на 80%.