бумага для принтера

Не можете обійтися без паперу? П’ять простих порад для офісу

В Україні дедалі більшає людей, які поділяють концепцію Zero waste, тобто «нуль відходів». Водночас підприємства перетворюються на «зелений» офіс і почитнають більш раціонально використовувати ресурси, потрібні для роботи. І в першому, і другому випадку це потребує перегляду звичок – персональних або співробітників, усвідомлення відповідальності і готовність до змін.

Аби поширити в офісі стиль життя без відходів, менеджери приносять сумки багаторазового використання, відмовляються від одноразового посуду, а також від пластикових пляшок для води і стаканів, централізовано збирають батарейки для подальшої утилізації. Усе це впливає на кількість відходів від офісної діяльності. Окрім того, таких підхід може вплинути на ефективність фінансових витрат в офісі. Наприклад, внаслідок скорочення використання паперу і закупу правильного канцелярського приладдя, яке придатне до переробки чи компостування.

Патентний повірений, адвокат, керуючий партнер патентно-юридичної компанії IPStyle Марія Ортинська розповіла MC Today, як відмовилася від зайвого паперу у своїй, здавалося б, неминуче «паперовій» юридичній справі. За її словами, дивитися на папір вона почала інакше, коли роздруківки законів, корисні статті та інші матеріали для роботи «переростали» у високі і великовагові пачки. «Відправляючи на друк черговий багатосторінковий документ, переконуєш себе, що твої 5-10 листів паперу на день не врятують дерево. Втім не спрацьовує», – каже адвокат.

патентный поверенный Мария Ортинская

Однією з причин, яка стимулювала процес відмови від паперу, стала необхідність підтримувати робочий простір у порядку й економити місце. Ще одна причина – необхідність систематизації. «Часто бувало так, що, збираючись прочитати статті у відрядженні або під час відпустки, не могла згадати, де вони лежать… Нині все, що викликає інтерес і бажання прочитати, «падає» в тематичні розділи в ноутбуці. Те саме стосується статей у друкованих журналах – сканую і відправляю в папку «Прочитати», – зізнається юрист.

Нещодавно в Сполучених Штатах підрахували, що в середньому офісний працівник використовує 10 тис. аркушів паперу щороку, а це, крім навантаження на природні ресурси, ще й адміністративні витрати на офіс – близько $ 80-100 з розрахунку на людину на рік. Ба більше, целюлозно-паперова промисловість є третім у світі промисловим забруднювачем повітря, води і ґрунту. При використанні відбілювачів на основі хлору у виробництві паперу токсичні матеріали потрапляють у повітря, воду і ґрунт. Водночас до 45% друкованого паперу потрапляє у сміттєву корзину до кінця дня.

 

Замовити корпоративний семінар і запровадити принципи сталого розвитку в компанії>>>

 

Нині легше, ніж будь-коли, скоротити використання паперу. В даний час ми можемо відправляти документи, поширювати презентаційні матеріали та навіть підписувати документи в цифровому вигляді.

«Онлайн-інструменти дозволяють редагувати, виправляти і обмінюватися документами без паперу. А системи внутрішнього документообігу дозволяють друкувати виключно фінальну версію документа. При цьому всі заявки в інтересах клієнтів на реєстрацію ТМ, патентування винаходів, корисних моделей, промислових зразків наша юридична компанія подає в електронному вигляді. Так ми економимо і свій папір, і ресурс клієнта, і Укрпатенту», – розповіла Марія Ортинська.

Якщо ж друкована копія неминуче потрібна, еко-захисники радять переконатися, що ви використовуєте обидві сторони паперу. Було б ще краще, якби папір був виготовлений з переробленої сировини або сталих лісоматеріалів. Також варто визначити, чи дійсно кількість надрукованих документів відповідає тому, скільки фактично потрібно. До того ж, як зауважують в Waste4Change, немає необхідності друкувати оголошення або плакати у великих кількостях для поширення офісом. Достатньо виділити один інформаційний стенд у найбільш людному місці.

 

П’ять простих порад, які допоможуть скоротити використання паперу в офісі

1. Проведіть аудит. Підрахуйте, скільки паперу витрачається, і «зважте» свої витрати. Заощаджені кошті краще спрямувати на тім-білдінг або благодійність.

2. Відскануйте паперові файли. Трансформація документів у digital-формат і використання електронного документообігу – це зручно і сучасно, а також дозволить позбавитися зайвих меблів.

3. Зробіть в офісі перестановку. Якщо для того, аби роздрукувати документ, доведеться встати з крісла і пройти два поверхи до принтера, ви замислитися, а чи варто витрачати свій час і природний ресурс.

4. Використовуйте канцелярські товари – папір і приладдя, які підлягають переробці, повторному використанню або компостуванню.

5. Сортуйте паперові відходи і відправляйте на переробку. Уявіть собі, скільки ресурсів витрачається даремно, коли вони потрапляють на сміттєзвалища.

 

Ціль 12. Відповідальне споживання