Клавдія Шевелюк

Клавдія Шевелюк на Ukrainian Fashion Week: «Головний тренд – відповідальна мода»

Індустрія моди має працювати на досягнення Цілей сталого розвитку, затверждених на рівні ООН на період до 2030 року. Про це заявила консультантка зі сталого розвитку, засновниця Агенції змін Responsible Future Клавдія Шевелюк під час свого виступу на саміті BE SUSTAINABLE! Ukrainian Fashion Week у Києві.

«Зміна клімату більше не є проблемою виключно науковців – це проблема кожного. Водночас текстильна галузь відповідає за 8-10% парникових газів світу. І саме ця промисловість спричиняє 20% забруднення води у світі. Тож необхідні радикальні зміни моделей виробництва і споживання для забезпечення виживання планети», – зауважила вона.

Лекція «Стратегія сталої моди: від вирощування сировини до безпечної утилізації» зібрала повну залу молодих підприємців, виробників, дизайнерів, стилістів, студентів, які цікавляться сталою модою.

Клавдія Шевелюк нагадала про Альянс з етичної моди (UN Alliance on Sustainable Fashion), який створений під егідою ООН і має надихнути уряди і приватний сектор на реальні дії для скорочення негативного екологічного впливу модної індустрії. До того ж, 43 представники індустрії моди підписали Хартію модної індустрії за збереження клімату і взяли на себе зобов’язання скоротити до 2030 року вуглецевий слід на 30%, а до 2050 року – досягти вуглецевої нейтральності.

«Сталі товари і послуги – це майбутнє. Вони кращі для бізнесу, споживачів і планети – саме таких товарів сьогодні вимагають ваші покупці. Вже сьогодні зрозуміло, що споживачі воліють бачити більш відповідальні бренди – такі, що будуть підтримувати або вирішувати соціальні проблеми або проблеми довкілля», – наголосила засновниця Агенції змін Responsible Future.

Утім, за словами Клавдії Шевелюк, сьогодні чимало представників індустрії моди, брендів вдаються до різноманітних заходів, застосовують інновації та впроваджують ініціативи, спрямовані на скорочення негативного впливу моди на довклілля або на вирішення соціальних проблем.

Як приклад –  Adidas і Patagonia виробляють взуття і одяг із поліестеру, отриманого в результаті переробки пластикових пляшок, Salvatore Ferragamo пропонує екологічно чисті босоніжки з органічної бавовни, H&M і IKEA інвестують у технологію переробки тирси на тканину, H&M відкриває магазини секонд-хенду тощо.

BE SUSTAINABLE! Fashion Summit присвячений вивченню проблем, пов’язаних із розвитком сталого виробництва в Україні та світі. Місія заходу – зібрати та надихнути всіх, кого цікавить гаряча тема сьогодення та майбутнього. Тож він може стати відправною точкою для реалізації ідей sustainable fashion в Україні. Освітню частину саміту завершили покази українських дизайнерів, які обрали шлях змін у напрямку відповідальної моди: AZAVA, DEVO HOME, KLAPTYK FASHION, PREAPOCLO, RE-BEAU, REVICLO BY MARKOVA, UNA TERRA та KAMI KAMI.

Ціль 12. Відповідальне споживання і виробництво