Устойчивое развитие в моде

Люкс і фешн. Сталий розвиток стає для брендів економічно вигідним

Концепція сталого розвитку поки що не розглядається як серйозний маркетинговий аргумент, проте стає невід’ємною частиною стратегії люксових і фешн-брендів, які отримують з нього реальну економічну вигоду. Таких висновків дійшли в McKinsey & Company в результаті дослідження, яке компанія провела на замовлення Національної палати моди Італії (CNMI).

За повідомленням FashionNetwork, отримані дані озвучені під час симпозіуму «International Roundtable on Sustainability» у Мілані. У дослідженні взяли участь 90 байєрів, які здійснюють закупівлі для універмагів у 25 країнах світу. Це – професіонали, які працюють для Printemps, Hyundai, Takashimaya, Saks, Barneys, Lane Crawford, La Rinascente, Beymen, The Kadewe Group, Isetan Mitsukoshi… У сукупності вони закуповують люксового товару на 50 млрд євро.

Дослідження виявило, що на продукцію, вироблену відповідно до концепції сталого розвитку, в великих магазинах сьогодні в середньому припадає 23% у структурі закупівельної діяльності (26% в Європі, 24% у Сполучених Штатах, 22% в Японії і Кореї, 19% у Китаї ). Протягом п’яти років даний показник має вирости на 40%.

Устойчивое развитие в моде

Для 68% опитаних байєрів сталий розвиток більшою мірою пов’язаний із реальними, відчутними факторами – використовувані матеріали, процес виробництва, умови праці – і меншою мірою з нематеріальними факторами – маркетингом і репутацією бренду або філантропією. Втім, перша категорія потребує і набагато більших інвестицій.

Ще одне цікаве спостереження – понад чверть байєрів повідомили, що виключили бренд зі списку своїх преференцій якраз виходячи з того, що він не вписується в концепт сталого розвитку, з різних причин. Наприклад, неналежного поводження з тваринами або соціального характеру.

«Сталий розвиток нині перетворюється на цінну ідею, бути прихильником якої стає модним – це все більш виражений тренд. Отже, дана динаміка спонукає компанії вдосконалюватися і створює умови для економічних вигод», – розповів автор дослідження Антоніо Акілле.

На сьогодні, за його словами, якщо підприємство у сфері моди не підтримує певні екологічні, соціальні та управлінські стандарти, воно ризикує бути негативно сприйнятим споживачами. Якщо бренди не братимуть це до уваги, в майбутньому вони не тільки втратять частку ринку, їм просто доведеться з нього піти.

Протягом найближчих десяти років 85% брендів будуть інвестувати у сталий розвиток. Поки що даний показник становить 20%. Сьогодні фактор відповідності бренду принципам сталого розвитку має значення для 20% споживачів і 25% байєрів, що представляють великі універмаги. Через 10 років відповідними міркуваннями керуватимуться 90% споживачів і 95% байєрів під час закупів.

Читайте також: 

Мода на сталість. Стелла МакКартні очолила fashion-індустрію в боротьбі за довкілля

Оскар 2019. Свідома мода на червоній доріжці

Фото: Unsplash