Клавдія Шевелюк на Fashion Fly: інвестуйте у сталий розвиток, щоб бути конкурентоспроможними

На сьогодні 73% світової одягу опиняється на звалищах. При цьому лише 15% одягу акумулюється для повторної переробки і менше 1% використовується для повторного виробництва одягу. Це – зворотня сторона моди, про яку йшлося на Fashion Fly Conference у Києві. Зокрема, на конференції говорили про екологічну відповідальність фешн-бізнесу в Україні та світі, а також про те, як розвивати бізнес.

Одна з найбільш серйозних екологічних проблем України – утилізація і переробка різних відходів. За інформацією Міністерства екології та природних ресурсів, в Україні діє близько 800 офіційних звалищ, загальна кількість сміття на яких перевищила 35 млрд тонн. Щороку ця цифра зростає ще на 700-800 тис тонн.

Сумна статистика також свідчить, що на одного жителя великого міста доводиться до 500 кг відходів. Жителі менших за розміром міст залишають близько 150-200 кг відходів щороку.  Загальна площа всіх полігонів з відходами вже становить 4% площі України. Небезпечні хімічні речовини і бактерії просочуються у ґрунт, потрапляють у повітря та ґрунтові води. Вони отрують життя на відстані десятків кілометрів від звалищ.

Окрім того, безвідповідальне виробництво текстилю призводить до негативних кліматичних змін через викиди в атмосферу. «Галузь відповідальна за 8-10% парникових газів світу і 20% забруднених стічних вод. Через незнання принципів сталого розвитку і стратегій кругової економіки в своїх бізнес-моделях галузь недоотримує $500 млрд щороку. Мода має безпосередній вплив на зміну клімату, і сьогодні це не є проблемою виключно науковців. Це проблема кожного виробника, кожного продавця і кожної людини на планеті», – наголосила Клавдія Шевелюк, засновниця Агенції змін Responsible Future і консультантка зі сталого розвитку.

консультант по устойчивому развитию Клавдия Шевелюк
Клавдія Шевелюк на Fashion Fly: Інвестуйте у сталий розвиток, щоб бути конкурентоспроможними. Це стосується будь-якої індустрії, будь-якого бізнесу. Інакше завтра вам доведеться поступитися ринковими позиціями, а може навіть піти з ринку. Правила гри вже змінились. Ваші споживачі, клієнти, партнери, інвестори, працівники вже сьогодні вимагають дотримання принципів сталого розвитку, соціальної та екологічної відповідальності. Якщо ви цього досі не зрозуміли – ви вже програли

Кілька фактів з Fashion Fly Conference про негативні наслідки текстильного виробництва, яке не дотримується принципів сталого розвитку:

  • Забруднює воду. Колір та принт на тканини наносять за допомогою токсичних матеріалів, а на виготовлення однієї пари джинсів витрачають 7 тис літрів води, футболки — 2,7 тис літрів.
  • Забруднює ґрунт. У процесі вирощування бавовни використовуються хімікати, які сприяють посухам. Щодо використаного і непотрібного одягу, найчастіше він закінчує свій шлях на полігоні з іншим сміттям, забруднюючи землю та воду.
  • Щороку текстильна індустрія створює сміття на $500 млрд. Маркетинг компаній стимулює споживачів оновлювати гардероб більш ніж чотири рази на рік, що продукує нове сміття.

За словами керуючого партнера New Fashion Zone Марії Терехової, сьогодні 1,7 млн людей у 176 000 компаніях зайняті в індустрії моди, річний обіг якої становить €181 млрд. Найближчими роками представники індустрії мають знайти спосіб збирання,  переробки і повторного використання текстильної продукції, інакше… «Ціна питання становитиме  €80 млрд. Саме стільки нам знадобиться, щоб переробити промислові відходи після виробництва тканин», – сказала вона.

Мария Терехова
Керуючий партнер New Fashion Zone Марія Терехова: Найближчими часом представники індустрії мають знайти спосіб збирання, переробки і повторного використання текстильної продукції, інакше… ціна питання становитиме  €80 млрд – саме стільки нам знадобиться, щоб переробити промислові відходи після виробництва тканин

Концепція сталого розвитку нині стає невід’ємною частиною стратегії люксових і фешн-брендів, які отримують з нього реальну економічну вигоду. Сталий розвиток нині перетворюється на цінну ідею в індустрії моди. Саме таких висновків дійшли в McKinsey & Company в результаті дослідження, яке компанія провела на замовлення Національної палати моди Італії (CNMI). 90 байєрів, які здійснюють закупівлі для універмагів у 25 країнах світу, повідомили, що звертають увагу на те, які матеріали використовує бренд, як побудовано процес виробництва тощо. Протягом найближчих десяти років 85% брендів будуть інвестувати у сталий розвиток, щоб залишатися конкурентоспроможними.

Тим часом у Великобританії, де Комітет з екологічного аудиту (EAC) дослідив ситуацію в індустрії «швидкої моди», так коментують тренд на сталість: «Споживачі можуть вибирати, чи хочуть вони витрачати гроші на компанії, які мало що роблять для захисту навколишнього середовища або підвищення заробітної плати для працівників швейної промисловості. Ми сподіваємося, що це мотивуватиме брати на себе відповідальність за своїх працівників і за вплив на довкілля». Отже вже сьогодні покупці спонукають бренди і ритейлерів до усвідомленого виробництва.

Не зволікайте, замовляйте корпоративний workshop і обирайте свої вектори сталого розвитку >>>

Нагадаємо також, що у грудні 2018 року на Конференції ООН зі зміни клімату COP 24 у польському місті Катовіце 43 представники індустрії моди, міжнародні виробники модних речей і аксесуарів підписали Хартію модної індустрії за збереження клімату (Fashion Industry Charter for Climate Action). Серед них – Burberry, H&M, Esprit, Guess, Gap, Hugo Boss, Adidas, Levi Strauss & Co, Mammut Sports Group AG, PVH Corp. і Puma. Остання, до речі, прийняла рішення виробляти свою продукцію у цехах, що працюють на поновлюваних джерелах енергії.

Ціль 12. Відповідальне споживання і виробництво