Сеть супермаркетов S-Market в Финляндии

Фінські супермаркети запровадили Happy hour, щоб мінімізувати харчові відходи

Мережа супермаркетів у Фінляндії винайшла оригінальний спосіб зменшити кількість харчових відходів. Щовечора о 9 годині всі 900 магазинів S-Market по всій країні пропонують знижку 60% замість звичних 30% на м’ясо і рибу, термін придатності яких добігає кінця.

У такий спосіб мережа розпродає з полиць продукти за привабливими для покупців цінами і водночас полегшує тиск на планету. Акція має назву Happy hour, тобто «Щаслива година». Вона є частиною дворічної кампанії S-Market зі скорочення харчових відходів і про неї на своїх сторінках пише навіть The New York Times.

За даними FAO, третина продуктів у світі потрапляє на смітники.  Зокрема, щороку 1,3 млрд тонн харчів опиняється на смітнику. Таке марнування не лише спричиняє економічні збитки (прим. – $680 млрд у розвинених країнах і $310 млрд у країнах, що розвиваються), а й завдає великої шкоди довкіллю, продукує викиди СО2. Тим часом від голоду потерпають 870 млн людей на планеті.

Найчастіше серед усіх видів харчів потрапляють у смітник фрукти й овочі, а також коренеплоди і бульби – 40-50% на рік. Така саме доля спіткає приблизно 30% зернових, 20% олійних культур, м’яса і молочних продуктів, а також 35% риби.

Щороку споживачі у заможних країнах викидають таку ж кількість їжі – понад 222 млн тонн, що виробляють усі країни Африки на південь від Сахари. На одного споживача в Європі та Північній Америці припадає 95-115 кг змарнованої їжі на рік, водночас споживач у країнах Африки і в більшості країн Азії викидає лише 6-11 кг на рік.

Окрім того, мережа констатує, що в її маркетах дедалі менше купують продукти у пластикових пакетах. Упродовж першого півріччя продано майже на 3 млн пакетів менше, ніж за аналогічний період минулого року. Також S-Market прагне збільшити кількість переробленого пластику, що використовується у виробництві господарських сумок. Вторинний матеріал вже становить майже 60% усіх проданих пластикових пакетів. На 47% збільшилися продажі біо- та майже на 30% – паперових пакетів. Усе більше споживачів приходять у маркет із власними, заздалегідь придбаними сумками. S-Market узяла на себе національне зобов’язання, за яким до кінця 2025 року кожен фінн використовуватиме не більше 40 пластикових пакетів на рік.

Ціль 12. Відповідальне споживання і виробництво

фото: s-kanava.fi